Huh....mitä on tapahtunut? Kirjoitan ekaa kertaa blogia. Miksi? Ihmettelen itsekin. Julkinen kirjoittaminen omista ajatustulvista on aikaisemmin ollut mulle täysin vieras ajatus. Nyt jotakin on "naksahtanut" päässäni. Mulla on vaan tällä hetekellä tarve kirjoittaa, mutta aihetta josta kirjoittaisin, ei mulla ole. Kirjoitan siis itseäni ulos. Teen itsestäni näkyvän. Mulla on tavallaan näköalapaikka, josta voin tarkastella ihmisten kirjoittamista. Joillekin kirjoittaminen on osa itsensä toteuttamista, joitakin taas vaivaa tyhjän paperin kammo. Olen huomannut, kuinka jonkun kirjoittajaminä on täysin erilainen kuin henkilö joka näkyy ulospäin. Ihminen, joka ei sano sanaakaan, sellainen tarkkailija, paljastuukin syvälliseksi ajattelijaksi tai verbaalitaituriksi.
Viime aikoina olen miettinyt ihmisten vaikuttimia. Olen yllätyksekseni törmännyt ihmislajiin, joka saa elinvoimansa asioiden ja ihmisten vihaamisesta. Olen törmännyt ihmistyyppiin, joka saa suurimman nautinnon siitä, että näkee itseään parempien epäonnistuvan. Sellaisia, jotka näkevät paljon vaivaa saadakseen toisen epäedulliseen valoon. Mikä saa ihmisen jatkuvasti toimimaan itseään vastaan, siitä täysin piittaamatta. Paskanpuhujat eivät tajua, että ennemmin tai myöhemmin kaikki kääntyy heitä itseään vastaan. Kuulijakunta on yleensä sen verran valveutunutta, että alkavat automaattisesti hetken päästä miettimään, onko kaikessa sanotussa perää. Jos sanoo jotakuta mulkuksi tuhat kertaa, jossain sadannen kohdalla kuuljia alkaa miettimään voiko joku olla niin mulkku, kuin puhuja väittää. Nautin siitä, kun olen saanut paskanpuhujan kiinni, enkä paljasta sitä hänelle. Voin syöttää hänelle kaikenlaista ja koska hän lähtee omista vaikuttimistaan, hän tulee puhumaan itsensä yhä syvemmälle suohon.Alkuperäinen kysymykseni - mikä saa ihmisen toimimaan näin- jää silti vastausta vaille. ( Tuskin kenelläkään on edes vastausta ) Ihmettelen, mistä ne saavat polttoaineensa? Kuinka pitää liekkiä yllä, vuodesta toiseen? Milloin taivas repeää ja tulee maksun aika? Ymmärtääkö ne edes sen, että lasku tulee? Tuskin. Sillä lasku tulee maksettavaksi, tavalla tai toisella, se on universaali laki. Kaikki kulkee kehää ja sen, minkä jättää taakseen löytyykin polulta edestään.
Kuka voi olla niin sokea, että pitää ystävällisyyttä heikkoutena? Kuka voi olla niin yksioikoinen, että pitää hiljaisuutta pelkuruutena? Kuka voi olla niin vailla ajatusta, ettei tajua että pelotteeseen tulee inflaatio?