Täällä tänään. Opiskelua opettajaksi? Kahden vaiheilla olen. Opetan ammatikseni aikuisopiskelijota, mutta mutta... nyt pitäisi saada muodollista pätevyyttä lisää. Olen kahden vaiheilla. Mulla olisi mahdollisuus opiskella verkossakin, luulisin. Sopisiko se mulle paremmin kuin ns ryhmässä opiskelu, tiettynä ajankohtana, tietyn ohjelman mukaan? Itseni tuntien...mulla on vaikeuksia sellaisen pitkäaikaisen, määrätietoisen opiskelun kanssa, jossa on tiettynä aikana oltava tietyssä paikassa ja saada tiettyjä asioita opiskeltua. Työn lomassa opiskelu on muutenkin vaikeaa...Selittelen tässä kaikenlaista. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että mulle luonteenomaista olisi sellainen "vapaampi" opiskelu esim juuri verkossa. Ilman lähipäiviä. Mulla ei yksinkertaisesti ole puhtia innostua opiskella metodilla, jonka koen jotenkin...vieraaksiko? En tiedä, ehkä väärä sana. Mikä on mun kynnykseni opiskella ylipäätänsä? Pelkäänkö jotakin? Ehkäpä niinkin. Mitä? Aloittamista ja sitten innostuksen loppumista, se on itselleni selvää. Mutta mutta... Kuinka paljon pätevyyttä pitäisi saada lisää? Avainkysymys. Selvitän siis itselleni, mikä on se itselleni paras tapa opiskella. Selvitän siis itselleni, miksi luulen verkko-opiskelun soveltuvan itselleni parhaiten. Työ vie niin paljon energiaa, elämä vie niin paljon energiaa. Saanko lisää energaa opiskelusta? Oppimisesta? Opitun soveltamisesta? Kommentoikaa. Antakaa vinkkejä. Sanokaa jotakin, te lukijat.